Od 26.05.2021 bilety zakupione na bilkom.pl oraz bilet.wielkopolskiebilety.pl możesz prezentować w aplikacji mObywatel
W mObywatelu możesz wyświetlić bilety zakupione w systemie PKP Informatyka: www.bilkom.pl lub bilet.wielkopolskiebilety.pl
Bilety nabyte w kasach, biletomatach oraz w innych systemach nie będą dostępne w aplikacji - nie są bowiem powiązane z osobą kupująca. Dlatego nie zdziwcie się, jeśli Wasz bilet kupiony na dworcu, w automacie na peronie kolejowym, czy też w innym systemie nie wyświetli się w mObywatelu.
Jak dodać usługę Bilkom – bilety kolejowe do mObywatela?
- Pobierz lub zaktualizuj aplikację mObywatel do najnowszej wersji. Znajdziesz ją w App Store lub w Google Play.
I. Android: aplikacja mObywatel 3.0.1 (18.104) lub nowsza.
II. iOS: aplikacja mObywatel 2.3.2 lub nowsza.
- Uruchom aplikację mObywatel.
- Na głównym ekranie aplikacji mObywatel wybierz Dodaj dokument (lub Dodaj swój pierwszy dokument - jeśli korzystasz z aplikacji pierwszy raz).
- Z listy dostępnych usług i dokumentów wybierz Bilkom - bilety kolejowe.
Pierwsza część za nami. Teraz połącz aplikację z portalem Bilkom.pl
- Wejdź na stronę www.bilkom.pl lub bilet.wielkopolskiebilety.pl
- Wybierz link "Zaloguj | Zarejestruj" (w prawym górnym rogu). Zaloguj się lub załóż nowe konto.
- Wybierz Panel Użytkownika (ikona 👤 w prawym górnym rogu) i przejdź do sekcji "Połączenie konta z aplikacją mObywatel".
- Zaznacz zgodę na przekazanie danych o zakupionym bilecie do mObywatela.
- Na ekranie zobaczysz okno z kodem QR.
- Zeskanuj kod QR korzystając z mObywatela.
- w aplikacji mObywatel wybierz główny dokument - mObywatel (mTożsamość),
- lewym dolnym rogu wybierz Przekaż,
- wskaż, że chcesz przekazać dane do instytucji,
- zeskanuj kod QR,
- zapoznaj się z informacją o przekazywanych danych.
- Po zeskanowaniu kodu QR wybierz "Zamknij" a następnie wybierz przycisk "Zapisz ustawienia".
Gotowe!
Najważniejsze pytania
Jakie bilety mogę dołączyć do mObywatela?
Wśród przewoźników, których bilety możecie wyświetlić w mObywatelu, znaleźli się:
- PKP Intercity (bilety jednorazowe),
- PolRegio (bilety jednorazowe),
- PKP SKM w Trójmieście (bilety jednorazowe),
- Łódzka Kolej Aglomeracyjna (bilety jednorazowe),
- Koleje Wielkopolskie (bilety jednorazowe, bilety okresowe),
- Koleje Małopolskie (bilety jednorazowe).
Warunkiem wyświetlenia biletów w mObywatelu jest ich zakup w systemie PKP Informatyka.
Czy mogę dołączyć bilet kupiony na dworcu?
Bilety nabyte w kasach, biletomatach oraz w innych systemach nie będą dostępne w aplikacji - nie są bowiem powiązane z osobą kupująca. Twój bilet kupiony na dworcu, w automacie na peronie kolejowym, czy też w innym systemie nie wyświetli się w mObywatelu.
Czy podczas kontroli biletów muszę mieć dostęp do internetu?
Bilety w aplikacji mObywatel dostępne są w trybie online. Oznacza to, że podczas kontroli trzeba mieć dostęp do internetu. Przed podróżą, korzystając z mObywatela, możesz pobrać bilet w formacie PDF.
Czy do mObywatela mogę dodać bilety zakupione w Bilkom wcześniej?
Tak. Należy wejść do sekcji Moje bilety na bilkom.pl lub bilet.wielkopolskiebilety.pl oraz dla konkretnego zamówienia wybrać „Dołącz do mObywatel”. Aktualnie nie ma możliwości dodania wielu lub wszystkich biletów za pomocą jednego kliknięcia.
W mObywatel nie widzę biletów z wczoraj, dlaczego?
W mObywatelu prezentujemy bilety na dziś i kolejne dni. Swoje bilety archiwalne znajdziesz na bilkom.pl i bilet.wielkopolskiebilety.pl
Zobacz więcej
Więcej o mObywatelu: https://www.gov.pl/web/mobywatel/
Więcej o integracji Bilkom-mObywatel: https://bilkom.pl/instrukcja_mobywatel